Je voelt je prettiger, als je kunt leven vanuit innerlijke rust en vanuit een diepere verbinding met je hart. Thuis zijn bij jezelf, waar je ook bent. Hoe doe je dat?
Yoga, meditatie en mindfulness zijn mogelijke hulpbronnen. Het dagelijks leven wordt tot oefening gemaakt en waargenomen in het HIER EN NU. Elke levenssituatie is een les, waar je in vrijheid mee om kunt gaan. Geen vrijheid om te doen waar je zin in hebt, maar vrijheid om zin te geven aan datgene wat je doet. Op deze wijze krijg je meer zicht op jezelf (inzicht) en leer je je mind (geest) steeds beter waarnemen en doorgronden en accepteren! Dit alles vanuit vriendelijkheid, zelfcompassie, openheid en zonder oordeel naar jezelf.

De ademhaling is een belangrijk hulpmiddel in dit alles, evenals de zintuigen, het gevoel, de emoties en je reacties hierop. Allen bronnen van waarneming, waarop je je kunt concentreren en zicht op kunt krijgen.

ZIN IN RUST; momenten voor innerlijke rust, reflectie, flexibiliteit en pure aandacht
Iedere 2e dinsdag en 4e vrijdag van de maand leg ik de focus op je basisademhaling, daarna een specifieke ademhalingstechniek waarmee je rust in jezelf kan vinden en in meditatie kan gaan. Tussendoor een loopmeditatie of een lichte, meditatieve yogaflow. In de meditatie geef ik een korte reflectie op een thema (mindfulness), bovenal breng ik je de stilte in. De ontmoeting eindigt met een liggende ontspanning. Een puur, ontspannen en toch heel bewust moment voor jezelf. Afsluitend met thee en korte evaluatie.
De data vindt je bij het lesrooster, het tarief bij tarieven, aanmelden kan via het contactformulier of rechtstreeks via het emailadres.
Je kan per keer meedoen, echter als je kiest voor allebei de momenten, kun je je de ademhalingstechniek nog meer eigen maken en nog meer rustmomenten voor jezelf integreren. Broodnodig in deze tijd.

ZENMEDITATIE
Ongeveer één keer in de twee maanden vindt een ZENMEDITATIE plaats. Eenvoud, ademhaling en stilte zijn ankers in deze meditaties.
De zitmeditatie wordt afgewisseld met een loopmeditatie. Met de zitmeditatie kun je gebruikmaken van een stoel of (eigen) meditatiekussen.
Mocht het (lang) zitten niet mogelijk zijn, dan is wakkere lighouding eveneens mogelijk. ZEN; DOEN DOOR NIET TE DOEN.